Oops, Could't Find anywhere...
Back ←
Posts Subjects:
News:
+

סאנדור: צבעונית וגם קלילה

Written by: Open News / Open News

מפרסם: מגזין "חדשות תיירות"
תאריך: 19/11/2010
מאת: אוריאל ישיב

המיתוג החדש של סאן דור הוא הפתעה בכל קנה מידה. הן מנקודת המוצא של החברה האם אל על, המקפידה להקרין רצינות ומכובדות, והן מול שוק התיירות הישראלי, אשר למרות שפע הנופשונים, טיולי הג'יפים ההרפתקניים והקלאבים של "הכל כלול" מלאי האקשן והרעש, נשאר כבד ראש. והנה באה סאן דור, ובעזרת חברת מיתוג בשם Open, היא מלבישה על עצמה תדמית קלילה, שובבנית, מלאת שמש ופעלולים.

ראשית, החברה אימצה מוטו, סיסמה: Sunny. "לעולם בעקבות השמש". הסיסמה מולבשת או מוצגת על אייקון, דמות משעשעת, צבעונית ורבת פנים שתלווה את כל פרסומי סאן דור ומסמכיה. לוח השנה שכבר יצא לאור מציין בכל חודש פעילות זו או אחרת כמו סקי, משחקים על החוף, קניות, גלישת גלים, צילום ועוד, כאשר הדמות מככבת באותו עמוד ומטמיעה את ההקשר בזיכרון ובתודעה.

הצבעוניות תציין את הלבוש החדש של המטוסים הן בחוץ והן בפנים המטוס; את כיסויי הראש של המושבים שיהיו מארג של אדום, כתום, צהוב; את עניבות הדיילים וצעיפי הדיילות שיהיו צבעונים בהתאמה לכיסויי המושבים; את הלוגו החדש של סאן דור בתכלת ים ושמים עדין שיתנוסס על גוף המטוס ואילו הזנב יהיה בצבעים החמים של כיסויי ראש המושבים; את תגי הכבודה, כרטיסי העלייה למטוס ובעתיד גם שילוט ומסכים בנמלי התעופה. חלק ממוצרים אל יהיה מוכן כבר עד חודש ינואר הקרוב.

אייל כ"ץ, מנכ"ל Open, סער פרידמן, המנהל הקריאטיבי, ונעמי לוקוב, מנהלת השיווק והמכירות של סאן דור, סיפרו לחדשות תיירות שהם החלו בעבודה כבר לפני שנה וחצי. בזמן זה למדו היטב את השוק הישראלי ואת שווקי חו"ל ופילחו את התחומים אליהם צריכים להתייחס: עובדי סאן דור, הטייסים, הדיילים, הסיטונאים, הסוכנים והלקוחות, יצרו את השפה והכלים בעזרתם יתקשרו עם הקהל בכל תחום.

ולמה זה נחוץ? התשובה: "המיתוג דרוש כדי ליצור היכרות של הקהל עם המוצר, ועל ידי כך ליצור דרישה וביקוש של הקהל אצל הסוכנים והסיטונאים".

"האופי של סאן דור החדשה," אומרים אנשי Open וסאן דור, "ישדר את משמעות הסיסמה 'לעוף על החופש' - עולים על המטוס והחופשה מתחילה מהיציאה. להבדיל מטיסה סדירה, ניתן את ההרגשה של חופשה בטיסה לא מכופתרת. מילות המפתח בקמפיין יהיו : בילוי, צחוק, שובבות, אנרגיה, שחרור".

הפרוייקט זכה לאישור המנכ"ל הקודם של אל על, חיים רומנו, וגם לאישורו של אליעזר שקדי, המנכ"ל הנוכחי,
וכך ניתן היה לצאת לדרך. בשלב הראשון עוצב מחדש ושודרג אתר האינטרנט של סאן דור שמעתה תקרא סנדור. בשלב הבא עוצבה והופקה כל הניירת, הצעיפים והעניבות, וכעת מתכננים את צביעת מטוס 757 ראשון בצבעים החדשים.